Pop & Rock

Pop & Rock, årskurs 4-9 Pop- och rockprofilen ger dig som har ett genuint musikintresse och musikalisk läggning ett unikt tillfälle att spela i band.

Pop & rock

lyssna på Tor forberg som ansvarar för pop & rock på engelbrektsskolan

Evenemang

DÄB-konsert

Elever i Pop & Rock uppträder i vår Värdegrundsgala

Däb-konsert
pop & rock

Elever i Pop & Rock uppträder i vår Värdegrundsgala

läs mer om vårt värdegrundsarbete  här

julkonsert

Pop & Rock sprider julkännsla i skolan för att sedan gå in i en julledighet

julkonsert

Pop & Rock sprider julkännsla i skolan för att sedan gå in i en julledighet

sommarkonsert

Avslutningens stora konsert med Pop & Rock eleverna

i alla årskurser

sommarkonsert
pop & rock

Avslutningens stora konsert med Pop & Rock eleverna

i alla årskurser

Food Photography

Vi fokuserar främst på ensemblespel vilket handlar om att just spela tillsammans med andra i band. Vi arbetar alltid projektinriktat mot ett mål som elever och lärare sätter tillsammans. Det handlar om att lära sig att stå på scen, att framträda inför andra och att spela konserter.

Pop- och rockprofilen har ett nära samarbete med Kungliga Musikhögskolan och har genomfört flera lyckade projekt och konserter tillsammans.

Förutom ensemblespel så ingår även musikteori och undervisning i liten grupp på instrumenten gitarr, bas, piano, trummor och sång.

Att lära sig spela i band innebär att man lär sig att leda och låta sig ledas. Genom musiken kan du som elev upptäcka din egen kreativitet och vi lär oss att samspela med varandra.

Med musik kan du hitta din egen inspiration, skaparlust och drivkraft.