årskurs 4-6

det bästa med skolan är..

Vad svarar elever på frågan om vad de tycker är bäst med vår skola? Vad är de mest stolta över?

-Profilerna! svarar Nathalie, Felicia, Otto och Olle.

Både Nathalie, Otto och Olle går i fotbollsprofil och de gillar mest av allt att spela fotboll och att hänga med kompisar i skolan.

Felicia gillar att sjunga och dansa och det får hon göra här. Hon tycker också att skolan är bra för här är hennes kompisar äkta kompisar. Ingen är elak och man riskerar inte att bli mobbad.
Detsamma säger Saga som verkligen trivs i skolan. Saga är också stolt över Musik- och dansprofilen.

Otto tycker att alla kompisar är snälla och roliga och det uppskattar han. Olle kom till skolan när han började fyran för hans bror hade börjat här och han tyckte att skolan var bra! Olle håller med om det och ångrar inte sitt val.

Gabriel som också spelar fotboll tycker att skolan är mycket bättre än hans förra skola
- Man får arbetsro här, säger han. Han upskattar att kompisaran är justa och snälla och att man får tycka vad man vill och att man inte känner sig utanför.
- Lärarna är bra och fritids är kul! säger han. Han brukar vara på fritidsklubben flera eftermiddagar i veckan.

Oscar gillar också att få tillhöra fotbollsprofilen.
-Jag kanske inte skulle stannna kvar i den här skolan om det inte var för profilen, säger han.
- Man respekterar verkligen varandra, alla är snälla och man retas inte.

Diyar har nyligen börjat i vår skola i sexan. Han har planer för framtiden och han hade hört om att vår skola var så bra! Hans kompisar rekommenderade den.
- Lärarna är så bra för de lär verkligen eleverna bra saker, säger han. - Jag kommer att söka till Ma/No-profilen till sjuan, berättar han.

Personal arbetslag 4-6

Klasserna i årskurs 4-6 undervisas av fler lärare med ämnesbehörighet.
Varje klass har en mentor och det är oftast den lärare som har en större delen av undervisningen i klassen. Det är mentorn som har ett övergripande ansvar för klassens arbete och som träffar elev och vårdnadshavare vid utvecklingssamtalet.